Ma 2024. 11. 25., Katalin napja van |
Utazz el! Éld át! Írd meg!EXPLORERS WANTED! Keressük a világ legbátrabb utazóit, legvadabb fotóit / videóit, legvagányabb bloggereit. Jelentkezni az info@explorergroup.hu e-mail címen lehet. A felfedezők köztünk vannak! |
Megtalálták a tragikus sorsú AF 447-es járat roncsait
2011-04-05 | Utoljára módosítva: 2011-04-18 09:54:48
A járat fedélzetén négy magyar is életét vesztette 2009. június 1-én. A francia hatóságok a tragédiát követően egy hónap alatt sem találták meg a roncsokat, a Woods Hole Oceanográfiai Intézet egy hét alatt sikerrel járt. Az expedíció legfontosabb célja a feketedoboz felkutatása.
A tragédia után a francia légügyi hatóság és az Airbus konszern által megszervezett, és a tragikus baleset okainak tisztázását lehetővé tévő, a repülési adatokat rögzítő ún. fekete doboz felkutatására szervezett akció eredménytelenül fejeződött be. A mentőcsapatoknak csak az óceán felszínén úszó roncsdarabokat sikerült begyűjteniük. A Bureau d’Enguetes et d’Analyses (BEA) valamint az Airbus a kutatás felújításáról döntött.A speciális szakértelmet és eszközöket igénylő feladattal, a Woods Hole Oceanográfiai Intézetet (WHOI, Falmouth, Massachuets, USA) bízták meg. A WHOI az oceanográfiai kutatások élvonalába tartozó nemzetközi hírű intézet. Világhírű munkatársa, dr. Robert Ballard nevéhez fűződik számos kiemelkedően híres roncs, így többek között a Titanic, vagy a legismertebb II. világháborús német csatahajó, a KMS Bismarck, illetve a Midway-szigeteki ütközet legendás zászlóshajójának, az USS Yorktown repülőgéphordozó roncsainak a megtalálása is. Az expedíció az AF 447-es járat roncsainak felkutatásához, a WHOI szakemberei által kifejlesztett REMUS-6000 típusú mélytengeri automata robot tengeralattjáró három példányát vetette be. A szonárral és kamerával felszerelt kutatóeszközök maximális merülési mélysége 6000 méter. A WHOI roncskutató expedíciója David Gallo vezetésével, 2011. március 25.-én Suape (Brazília) kikötőjéből futott ki a nyílt tengerre. A feladat nehézségét jól szemlélteti, hogy közel 10.000 négyzetkilométer kiterjedésű mélyóceáni terület átfésülése szerepel az expedíció programjában. Alig egy héten belül azonban, szonár segítségével sikerült azonosítani a szétesett gép darabjaiból álló törmeléksávot. Április 4.-én mindhárom mélytengeri robotot a vízbe bocsátották. Mike Purcell, az expedíció főmérnökének tájékoztatása szerint, a merülés tökéletesen sikerült. A három REMUS-6000 robot, 3.900 méteres mélységben, az Atlanti-óceán abisszikus síkságán számos nagyobb roncsdarabról, így köztük az egyik hajtóműről és főfutóról, valamint a törzs egy leszakadt szekciójáról készített felvételeket. A robot tengeralattjárók felvételeinek tanúsága szerint, az utaskabin roncsában emberi holttestek találhatók. A WHOI igazgatója arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy az áldozatok azonosítása után, a hozzátartozóikat értesítik először. A WHOI expedíció tovább folytatja a felderítőmunkát. Legfontosabb céljuk, a repülési adatokat és a pilóták fedélzeti beszélgetését rögzítő fekete doboz felkutatása.
Relevant Content |
Keresés |