Ma 2024. 11. 23., Kelemen, Klementina napja van |
Utazz el! Éld át! Írd meg!EXPLORERS WANTED! Keressük a világ legbátrabb utazóit, legvadabb fotóit / videóit, legvagányabb bloggereit. Jelentkezni az info@explorergroup.hu e-mail címen lehet. A felfedezők köztünk vannak! |
1. nap - Minden kezdet nehézElső nap Megbeszélésünk alapján reggel 4-kor indult a karavánunk Balatonfüredről, majd kis Balatonkenesei kitérővel összeállt a kétfős csapat.
Továbbindulva verőfényes napsütésben, 8 fokban haladtunk Lengyelország útjain, pontosabban azokon az aszfaltcsíkokon, amik a folyamatos és állandó útfelújítások alatt járhatóak maradtak. Az erős forgalom és az állandó dugók miatt 60 km/órás átlaggal száguldottunk egészen egy benzinkútig.Magunkhoz vettünk 200 zlotyiért 44 l üzemanyagot, ami számításaink szerint elegendő a Belorusz határ átlépéséig. Lublin egy lengyel nagyváros melynek központja a GPS szerint egy kínai piac. Innentől a táblákra, és jól fejlett tájékozódási képességünkre hagyatkozva megtaláltuk a belvárost, ahol a tilosban leparkolva egészségügyi sétát tettünk. Gyors kávézás, szükségletek elintézése után örömmel vettük észre hogy megvan még a kocsi, és kerékbilincs sincs rajta.
Megérkeztünk a határhoz, nem volt nehéz észrevenni. Vagy 2 km hosszan világítottak az autók piros hátsólámpái. Próba szerencse alapon beelőztük a sort, ahogy többen is tették. El is értünk az állomás épületéig, ahol egy kedves határőr úriemberrel angolul szót értettünk, és megtudtuk, hogy bizony csak egy kapu van nyitva, és azon szeretne mindenki átjutni. Vissza kell fordulnunk, és beállni a sor végére. Most ott állunk már fél órája. Mögöttünk már van vagy 3-4 autó, ugyanakkor jóval többen beelőzték a sort. Hogy mi történik azokkal, akik beelőzik a sort, azt nem tudjuk, valószínű, hogy valaki foglalt már nekik helyet. Mást elképzelni nem igazán tudunk. Fél 8-kor némi izgalommal vágtunk neki a határátkelőnek, amiről sejtettük, hogy nem lesz egy uniós egyszerűséggel átléphető határvonal. Végre a határállomáson!? A lengyel okmányellenőrzés külön csoportokra osztotta a belorusz és az uniós országok utazóit, így egy rövid útlevél és autókontroll után a lengyel oldalon mintegy 15 perc alatt végeztünk is. Bizakodtunk, hogy innen már menni fog minden, mint a karikacsapás. Egykettőre a határ belorusz oldalához értünk, ahol a beléptetés megint csak külön sorokra volt osztva, amiket kiigazodni nem lehetett. Mindenhol csak a piros X-ek látszódtak. A helyzet azonban nem tűnt riasztónak, ugyanis maroknyi autó állt csak a sorokban. Beálltunk közéjük. Kis várakozás után arra lettünk figyelmesek, hogy a jobb oldali két sor, (amiről később láttuk, hogy az a nem vámköteles sor) lényegesen jobban halad, mint a miénk. Átgurultunk eme sorok egyikébe, hiszen nekünk nincs vámolnivalónk. Végre mi is sorra kerültünk. Szigorú tányérsapkás barátunk ablakunkhoz hajolva közölte: „pjáty”. Az 5-ös sorba álltunk, ahol rövid időn belül hozzánk lépett határőr kolléga megkérdezte: hogy egészségügyi biztosítással rendelkeznek-e? Járművünkhöz visszaérve előreparancsoltak minket a következő vonalig, ahol vámellenőrzés volt. Egy kedves hölggyel németül értettünk szót, aki elmondta: hogy ő akkor tudja a vámkezelést elkezdeni, ha az útlevelünkön és a kapott sajtpapírokon rajta van a határőrség pecsétje, és majd utána következik az autós tortúra. A határőr nyugalomra intett minket, hogy majd sorra kerülünk, üljünk nyugodtan. Kisvártatva ajtónkhoz lépett egy határőr, útleveleinket magához vette, és a mellettünk lévő bódéba ment vele, ahova Tufa követte, de ráparancsolt, hogy üljön vissza a kocsiba. Ekkor már több mint 6 órája a határon, 1000 km levezetése után a fáradtságtól, már mosolyogva fogadtunk mindent. A vámos hölgy segítőkészen elmondta, hogy most menni kell az autóellenőrzési bódéba, ahol 4 euróért leellenőrizték az autónkat, majd a határőrség épületében irodájában a kettes ablaknál fizettünk. Lemásolták a forgalmi engedélyünket, és kaptunk egy újabb kupac papírt. |
Keresés |