Ma 2025. 02. 20., Aladár, Álmos napja van |
Utazz el! Éld át! Írd meg!EXPLORERS WANTED! Keressük a világ legbátrabb utazóit, legvadabb fotóit / videóit, legvagányabb bloggereit. Jelentkezni az info@explorergroup.hu e-mail címen lehet. A felfedezők köztünk vannak! |
Space Ship Two
2011-01-12 | Utoljára módosítva: 2011-02-17 14:28:52
Szerz(ők): Schuminszky Nándor Polgári űrrepülés Egy újabb lépéssel került közelebb a világ első kereskedelmi célú űrutazása: október 22-én Richard Branson, a Virgin Galactic első embere amerikai űrhajósok és az új-mexikói kormányzó jelenlétében avatta fel az első magán-űrrepülőtér leszállópályáját. A 21. század elejére a magán-űrtevékenység ugrásszerű fejlődésnek indult. A Burt Rutan mérnök által fémjelzett Scaled Composites cég nagy versenyfutás végén elnyerte a 10 millió dolláros Ansari X-díjat, amelyet annak ajánlottak fel, aki saját építésű űreszközével legalább 100 km-es magasságba emelkedik, majd ezt a teljesítményt két héten belül megismétli. A SpaceShipOne 2004-es sikere egyúttal jelentős tőkét vonzott a magánűriparba. A NASA szerződést kötött két amerikai magánvállalkozással (Orbital Sciences és Space Exploration Technologies), hogy az általuk kifejlesztendő űreszközökkel láthassák el a nemzetközi űrállomást a 2010-es években. A kaliforniai XCOR Aerospace sikeresen tesztelte a Lynx nevű szuborbitális járművének hajtóművét. Eközben a RocketShip Tours 95 ezer dolláros áron meghirdette a Lynx ülőhelyeit. A Bigelow Aerospace már 2006-ban illetve 2007-ben pályára állított egy-egy felfújható űrállomáselemet. A cég terveiben nagyobb, emberek által is lakható szerkezetek pályára állítása szerepel, és nemrégiben az orosz Enyergija céggel kötöttek együttműködési szerződést. A Space.com 2009-es összegzése szerint a jövő biztató, de a gazdasági világválság árnyékában egyúttal eléggé bizonytalan is.
A cikk folytatását a The Explorer december-januári számában olvashatja!
|
Keresés |